menu Меню
Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти
Навчально-наукового інституту педагогіки і психології
Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

Здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня спеціальності 016 Спеціальна освіта (016.02 Олігофренопедагогіка) ОПП Спеціальна освіта (Олігофренопедагогіка. Логопедія), залучені до участі у важливих соціальних проєктах.

Зокрема студентки четвертого року навчання Шумейко Ярослава, Остапенко Юлія, Черненко Дарина та магістрантка першого року навчання Рибець Катерина беруть активну участь у проєкті : «EU4Youth – Працевлаштування молоді в час кризи: програма персональних асистентів для підтримки осіб з аутизмом, інтелектуальними порушеннями та психосоціальною інвалідністю в Україні», який здійснюється за фінансової підтримки Council of the European Union та Užsienio reikalų ministerija Міністерства закордонних справ Литви програма EU4Youth Phase III із зайнятості та підприємництва молоді реалізується Центральним агентством з управління проектами (CPVA) у країнах Східного партнерства, включаючи Вірменію, Азербайджан, Грузію, Молдову та Україну. 
У рамках проєкту «EU4Youth – Працевлаштування молоді у час кризи» студентки активно працюють у ролі персональних асистентів на базі ГО «Феліцитас» підтримуючи клієнтів із різними формами інтелектуальних порушень, аутизмом та психосоціальними порушеннями. Дівчата  отримали спеціальну підготовку для підтримки  клієнтів центру в адаптації до повного життя та розвитку навичок соціальної взаємодії пройшовши двомісячне навчання. На заняттях вони також вивчали тонкощі роботи не лише з клієнтами, а і їх родинами, опанували основи надання першої медичної допомоги та вивчали правові аспекти.
Кожна з учасниць проєкту працює з окремими клієнтами, забезпечуючи їм необхідний рівень підтримки залежно від індивідуальних потреб. Вони розробляють спеціальні вправи для покращення невербальної комунікації та розуміння емоцій, адаптуючи підходи відповідно до особистих особливостей клієнта. Спільна робота та постійний зворотний зв'язок з родинами допомагають краще розуміти й реагувати на зміни в поведінці та самопочутті. 
Також проводяться індивідуальні заняття де разом вони розвивають базові навички самообслуговування та орієнтації в соціальному середовищі. Дівчата проводять програму навчання, яка включає тренінги з особистої гігієни, базового планування дня, використання громадського транспорту та спілкування з іншими людьми.  Робота сприяє тому, щоб клієнт почувався більш самостійним і впевненим у повсюдних ситуаціях.
Не менш важливим етапом роботи є зосередження уваги на зниженні рівня тривожності. Дівчатами застосовується методики, що  дозволяють клієнтам висловлювати свої почуття та розвивати емоційну стійкість. Цей підхід включає використання арт-терапії, релаксаційних технік і рольових ігор, аби клієнти не лише легше адаптувалися до соціальних контактів а й підвищували рівень самоконтролю.
Ще одним важливим аспектом їхньої роботи є підтримка сімей клієнтів. Часто саме родичам найважче прийняти та зрозуміти особливості своїх близьких з інтелектуальними порушеннями. Дівчата спілкуються з сім’ями, пояснюють важливість підтримки та надають поради щодо домашнього середовища, яке б сприяло розвитку клієнтів.
Діяльність студенток у межах проєкту «EU4Youth» – це не лише можливість отримання професійного досвіду, а й важливий внесок у підтримку молодих людей з інвалідністю в Україні. Вони демонструють високий рівень соціальної відповідальності, емпатії та професіоналізму, сприяючи побудові інклюзивного суспільства та розвитку соціальних навичок своїх клієнтів.

 

Календар подій