menu Меню contacts Контакти
Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти
Навчально-наукового інституту педагогіки і психології
Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

спеціальної та інклюзивної освіти 

ПЕРШИЙ (БАКАЛАВРСЬКИЙ) РІВЕНЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ 

спеціальність 016 (Олігофренопедагогіка. Логопедія)

1 курс
1. Обов’язкові навчальні дисципліни
 

  1. Вступ до спеціальності „Корекційна освіта і педагогічна деонтологія”.
  2. Анатомія, фізіологія, патологія дітей з основами валеології.
  3. Дитяча література.
  4. Мовленнєві та сенсорні системи та їх порушення.
  5. Невропатологія.
  6. Основи генетики.
  7. Технічні засоби корекційного навчання.
  8. Волонтерська діяльність в системі допомоги дітям з порушеннями психофізичного розвитку.
  9. Гігієна дітей та підлітків у системі корекційної освіти.
  10. Клініка інтелектуальних порушень.
  11. Психопатологія. 

2 курс

1. Обов’язкові навчальні дисципліни 

  1. Вступ до спеціальності Корекційна освіта.
  2. Спеціальна психологія.
  3. Корекційна психопедагогіка з історією.
  4. Корекційна дошкільна педагогіка.
  5. Корекційна психологія.
  6. Психологічна служба в системі спеціальної (корекційної) освіти.
  7. Спеціальна методика роботи з дітьми-сиротами з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку.
  8. Основи наукових досліджень.
  9. Клінічні основи РВД, ЗПР, РДА, ДЦП осіб з вадами слуху.
  10. Неврологічні основи логопедії.
  11. Основи дефектології та логопедії.
  12. Теорія та спеціальна методика виховання дітей з вадами мовлення.
  13. Фізична культура з методикою навчання.
  14. Образотворча діяльність з методикою. 

3 курс
1. Обов’язкові навчальні дисципліни
 

  1. Спеціальна методика історії.
  2. Образотворча діяльність з методикою.
  3. Спеціальна методика ігрової діяльності дітей з ОІР.
  4. Соціально-правове забезпеченняосіб з вадами психофізичного розвитку.
  5. Спецсемінар. Фізична реабілітація дітей з порушенням психофізичного розвитку.
  6. Інклюзивне навчання в системі спеціальної освіти.
  7. Інклюзивне навчання в системі загальної освіти.
  8. Історія корекційної психопедагогіки.
  9. Ручна праця з методикою.
  10. Спеціальна методика дошкільного виховання.
  11. Спеціальна методика української мови.
  12. Спеціальна методика навчання каліграфії розумово відсталих дітей.
  13. Основи інклюзивної педагогіки.
  14. Основи корекційної педагогіки.
  15. Спеціальна методика математики.

4 курс 
1. Обов’язкові навчальні дисципліни

  1. Логопедія.
  2. Спеціальна методика математики.
  3. Спеціальна методика природознавства.
  4. Спеціальна методика географії.
  5. Спеціальна методика української мови.
  6. Основи психокорекції дітей з особливостями інтелектуального розвитку.
  7. Основи теорії і методики виховної роботи в спеціальних закладах
  8. Інклюзивна освіта.
  9. Спеціальна методика роботи гувернера-дефектолога.
  10. Методика роботи спеціального психолога.
  11. Моделі та технології соціально-реабілітаційної роботи.
  12. Основи логопедії. 

ДРУГИЙ (МАГІСТЕРСЬКИЙ) РІВЕНЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ
спеціальність 016 Спеціальна освіта (Тифлопедагогіка. Сурдопедагогіка)
1 курс непарний семестр
1. Обов’язкові навчальні дисципліни
ОК 1. Філософія освіти
ОК 2. Психологія освіти
ОК 3. Інформаційні технології в освіті
ОК 6. Методологія психолого-педагогічного дослідження у спеціальній педагогіці та психології
ОК 7. Медико-біологічні проблеми спеціальної та інклюзивної освіти дітей з психофізичними порушеннями
ОК 8. Сучасні методології та методики тифлопсихології, сурдопсихології, тифлосурдопсихології
ОК 9. Сучасні методології та методики тифлопедагогіки з методикою викладання дисципліни
ОК 10.Сучасні методології та методики сурдопедагогіки з методикою викладання дисципліни
2. Вибіркові навчальні дисципліни
ВБ 1.Психолого-педагогічне, логопедичне вивчення та проектування моделі супроводу розвитку дітей / Нормативно-правові основи психолого-педагогічного супроводу осіб з обмеженими можливостями здоров’я
1 курс парний семестр
1. Обов’язкові навчальні дисципліни
ОК 4. Іноземна мова за професійним спрямуванням
ОК 5. Актуальні питання інноваційного розвитку освіти
ОК 9. Сучасні методології та методики тифлопедагогіки з методикою викладання дисципліни (див. 1 курс непарний семестр)
ОК 10.Сучасні методології та методики сурдопедагогіки з методикою викладання дисципліни
ОК 11.Спеціальні предметні методики та педагогічні технології навчання та виховання дітей з порушеннями зору та(або) слуху
ОК 12.Корекційно-розвивальні методики супроводу осіб із порушеннями зору
ОК 13.Корекційно-розвивальні методики супроводу осіб із порушеннями слуху
2. Вибіркові навчальні дисципліни
ВБ 2.Актуальні питання менеджменту спеціальної та інклюзивної освіти / Організація та управління корекційно-реабілітаційною діяльністю 
ВБ 3.Методика розвитку слухового сприймання та переклад українською жестовою мовою в інклюзивній освіті / Інноваційні технології вивчення, навчання та виховання дітей в системі спеціальної та інклюзивної освіти
2 курс 
2. Вибіркові навчальні дисципліни
ВБ 3.Методика розвитку слухового сприймання та переклад українською жестовою мовою в інклюзивній освіті / Інноваційні технології вивчення, навчання та виховання дітей в системі спеціальної та інклюзивної освіти (див. 1 курс парний семестр)
ВБ 4.Методика навчання незрячих читанню та письму / Корекційно-розвивальні методики супроводу осіб з тяжкими порушеннями мовлення
ВБ 5.Корекційно-розвивальні методики супроводу осіб зі складними та системними порушеннями / Музична освіта дітей з порушеннями психофізичного розвитку
3. Практична підготовка
ПП 1.Науково-виробнича (асистентська) практика у ЗВО
ПП 2.Виробнича (педагогічна) практика у спеціальних закладах освіти (центрах) для дітей з порушеннями зору
ПП 3.Виробнича (педагогічна) практика у спеціальних закладах освіти (центрах) для дітей з порушеннями слуху

ДРУГИЙ (МАГІСТЕРСЬКИЙ) РІВЕНЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ
спеціальність 016 Спеціальна освіта (Олігофренопедагогіка. Логопедія)
1 курс непарний семестр
1. Обов’язкові навчальні дисципліни 
ОК 1. Філософія освіти
ОК 2. Психологія освіти
ОК 3. Інформаційні технології в освіті
ОК 6. Методологія психолого-педагогічного дослідження у спеціальній педагогіці та психології
ОК 7. Медико-біологічні проблеми спеціальної та інклюзивної освіти дітей з психофізичними порушеннями
ОК 8. Сучасні методології та методики спеціальної психології та логопсихології
ОК 9. Сучасні методології та методики спеціальної педагогіки з методикою викладання дисципліни
ОК 10. Сучасні методології та методики логопедії з практикумом з методикою викладання дисципліни
2. Вибіркові навчальні дисципліни
ВБ 1.Психолого-педагогічне, логопедичне вивчення та проектування моделі супроводу розвитку дітей / Нормативно-правові основи психолого-педагогічного супроводу осіб з обмеженими можливостями здоров’я
1 курс парний семестр
1. Обов’язкові навчальні дисципліни 
ОК 4. Іноземна мова за професійним спрямуванням
ОК 5. Актуальні питання інноваційного розвитку освіти
ОК 9. Сучасні методології та методики спеціальної педагогіки з методикою викладання дисципліни
ОК 10. Сучасні методології та методики логопедії з практикумом з методикою викладання дисципліни
ОК 11.Спеціальні предметні методики та педагогічні технології навчання та виховання дітей із порушеннями інтелектуального та(або) мовленнєвого розвитку
ОК 12. Корекційно-розвивальні методики супроводу осіб із порушеннями інтелектуального розвитку 
ОК 13. Корекційно-розвивальні методики супроводу осіб з порушеннями мовлення
2. Вибіркові навчальні дисципліни
ВБ 2. Актуальні питання менеджменту спеціальної та інклюзивної освіти / Організація та управління корекційно-реабілітаційною діяльністю
ВБ 4.Психолого-педагогічні технології роботи з батьками дітей з особливостями інтелектуального розвитку / Логопедичний масаж
2 курс
2. Вибіркові навчальні дисципліни
ВБ 3.Інноваційні технології вивчення, навчання та виховання дітей в системі спеціальної та інклюзивної освіти / Методика супроводу осіб з раннім дитячим аутизмом та осіб із порушеннями опорно-рухового апарату  в інклюзивній освіті 
ВБ 4.Психолого-педагогічні технології роботи з батьками дітей з особливостями інтелектуального розвитку / Логопедичний масаж
ВБ 5.Корекційно-розвивальні методики супроводу осіб із порушеннями зору/ Музична освіта дітей з порушеннями психофізичного розвитку
ВБ 6.Корекційно-розвивальні методики супроводу осіб із порушеннями слуху / Корекційно-розвивальні методики супроводу осіб зі складними та системними порушеннями
3. Практична підготовка
ПП 1.Науково-виробнича (асистентська) практика у ЗВО
ПП 2. Виробнича (логопедична) практика у загальноосвітніх закладах освіти (центрах)
ПП 3.Виробнича (педагогічна) практика у спеціальних закладах освіти та у закладах з інклюзивною формою навчання

 ТРЕТІЙ (АСПІРАНТСЬКИЙ) РІВЕНЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ
спеціальність 016 Спеціальна освіта
1 курс непарний семестр
1. Обов’язкові навчальні дисципліни
1.02. Англійська мова
1 курс парний семестр
1. Обов’язкові навчальні дисципліни
1.01. Філософія
1.02. Англійська мова (див. 1 курс непарний семестр)
1.03. Наукова українська мова
2.01. Методологія педагогічного дослідження
2 курс непарний семестр
1. Обов’язкові навчальні дисципліни
1.04. Педагогіка вищої школи
2.02. Методологія та управління корекційно-реабілітаційною діяльністю
2.03. Теорія та спеціальні методики корекційної психопедагогіки
2. Вибіркові навчальні дисципліни
2.06.1. Academic writing /2.06.2. Менеджмент проектів
2.07.1. Теорія і технології рекреаційної діяльності осіб з порушеннями психофізичного розвитку /2.07.2. Теорія і методика фізичної реабілітації осіб з порушеннями психофізичного розвитку
3. Практична підготовка
3.01. Асистентська практика
2 курс парний семестр
1. Обов’язкові навчальні дисципліни
2.04. Історія спеціальної та інклюзивної освіти
2.05. Теорія логопедії та технології логопедичного супроводу осіб із психофізичними порушеннями
2. Вибіркові навчальні дисципліни
2.08.1. Соціально-педагогічна підтримка обдарованих і талановитих  осіб з порушеннями психофізичного розвитку /2.08.2. Технології апробації результатів дисертаційного дослідження
3 курс непарний семестр
1. Обов’язкові навчальні дисципліни
ОК 10. Сучасні методології та методики логопедії з практикумом з методикою викладання дисципліни
2. Вибіркові навчальні дисципліни
2.09.1. Технологія викладання краєзнавства у сучасній спеціальній школі /2.09.2 Методика діагностики та корекції мовленнєвої діяльності осіб із порушеннями психофізичного розвитку
3. Практична підготовка
3.02. Асистентська практика
3 курс парний семестр
1. Обов’язкові навчальні дисципліни
ОК 10. Сучасні методології та методики логопедії з практикумом з методикою викладання дисципліни
2. Вибіркові навчальні дисципліни
2.10.1. Докторський семінар з теоретичних та методичних засад порівняльно-педагогічного дослідження /2.10.2 Докторський семінар з теоретичних та  методичних засад історико-педагогічного дослідження

Для забезпечення високоякісної підготовки майбутніх фахівців кафедрою корекційної та інклюзивної освіти організовано і впроваджуються наступні види практик:

  • педагогічна практика без відриву від навчання на базі масових дошкільних та шкільних навчальних закладів у другу половину дня (на старших групах дитячого садка – вихователь, у початкових класах загальноосвітньої школи – вихователь ГПД);
  • волонтерська на базі Сумського товариства допомоги дітям-інвалідам, що мають розумову відсталість „Феліцитас”;
  • навчальна педагогічна у спеціальному дошкільному закладі на базі Сумського спеціального реабілітаційного НВК „Загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад № 34”;
  • навчальна педагогічна у початкових класах спеціальної школи (вихователь ГПД) на базі Сумської спеціальної загальноосвітньої школи;
  • навчальна педагогічна у старших класах на базі Сумської спеціальної загальноосвітньої школи;
  • виробнича педагогічна у дошкільних закладах на базі Сумського спеціального реабілітаційного НВК „Загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад № 34”;
  • табірний збір та виробнича педагогічна у дитячих оздоровчих центрах;
  • виробнича педагогічна у початкових класах спеціальної школи на базах Сумського спеціального реабілітаційного НВК „Загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад № 34”, Сумської спеціальної загальноосвітньої школи, Державного професійно-технічного навчального закладу „Сумський центр професійно-технічної освіти з дизайну та сфери послуг” у групах з навчання осіб з обмеженими можливостями;
  • виробнича соціально-реабілітаційна на базах Сумського територіального центру „Берегиня” – відділення соціально-трудової реабілітації „Спільнота” та Сумського товариства допомоги дітям-інвалідам, що мають розумову відсталість „Феліцитас”;
  • переддипломна педагогічна та психологічна у Сумській спеціальній загальноосвітній школі;
  • науково-виробнича (асистентська) практика для магістрів спеціальності 016 Спеціальна освіта (олігофренопедагогіка) на базі Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка 

Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти забезпечує викладання навчальної дисципліни „Основи корекційної педагогіки”, „Основи інклюзивної освіти” на всіх факультетах та в усіх інститутах СумДПУ імені А.С. Макаренка. 

Викладачі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти проводять заняття на високому науково-теоретичному рівні, який відповідає вузівським вимогам, використовують під час їх проведення активні методи навчання, новітні технології, вирішення професійних завдань і ситуацій, диспути і дискусії, евристично-модульні технології навчання, особистісно орієнтоване, розвиваюче та проблемне навчання, обговорення і ділові ігри, здійснюють індивідуальне консультування студентів з проблемних питань, керівництво стажуванням магістрів інших ЗВО. 

Календар подій

Контактна інформація

Контактний телефон кафедри:
(0542) 68-59-43

E-mail: [email protected]
Skype: corped

 Абітурієнтам - детальна інформація

arrow_upward