Всеукраїнський науково-практичний семінар «Інноваційні технології у спеціальній та інклюзивній освіті: шляхи розвитку та впровадження»
05 березня 2024 року кафедрою спеціальної та інклюзивної освіти СумДПУ імені А. С. Макаренка спільно з Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України було проведено Всеукраїнський науково-практичний семінар «Інноваційні технології у спеціальній та інклюзивній освіті: шляхи розвитку та впровадження».
Метою семінару було визначення актуальних проблем у сфері спеціальної та інклюзивної освіти та можливостей застосування новітніх технологій корекційно-реабілітаційної допомоги дітям з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану.
Активну участь у заході взяли здобувачі освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта, фахівці галузі професійної, загальної, спеціальної та інклюзивної освіти, фахівці галузі охорони здоров’я, соціального захисту населення, наукові працівники, представники державних установ та громадських організацій, представники волонтерського руху (організацій), батьки дітей із особливими освітніми потребами
З вітальними словами до учасників науково-практичного семінару звернулися заступник директора з наукової роботи Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, кандидат філософських наук, доцент Вертель Антон Вікторович та завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, доктор педагогічних наук, професор Боряк Оксана Володимирівна.
З цікавими та ґрунтовними доповідями виступили науковці:
– доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України Чеботарьова Олена Валентинівна, яка розповіла присутнім про стратегію розвитку освіти дітей з особливими освітніми потребами та можливості застосування інноваційних технологій у навчанні дітей з інтелектуальними порушеннями, поділилася науковими здобутками відділу освіти дітей з інтелектуальними порушеннями Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
– кандидат психологічних наук, старший дослідник, завідувач відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України Бабяк Ольга Олексіївна, яка розкрила актуальні питання навчання та виховання дітей з розладами аутистичного спектру, детально проаналізувала та вказала способи подолання бар’єрів у навчанні дітей з когнітивними порушеннями;
– фахівець ІРЦ (вчитель-логопед) комунальної установи «Третій інклюзивно-ресурсний центр» Житомирської міської ради, аспірантка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка Бобер Анна Володимирівна, яка на конкретних прикладах висвітлила специфіку адаптації та модифікації навчальних програм для осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають повну загальну середню освіту (на прикладі мовно-літературної галузі).
Виступи доповідачів викликали жваву дискусію та обговорення серед присутніх науковців, практичних працівників та здобувачів освіти.
Всі учасники науково-практичного семінару «Інноваційні технології у спеціальній та інклюзивній освіті: шляхи розвитку та впровадження» дякують Збройним Силам України за можливість продовжувати науково-дослідницьку та корекційно-освітню роботу в умовах воєнного часу.