Упродовж останньої декади листопада 2021 року у межах дисципліни «Технології інклюзивної освіти» (викл. д.пед.наук, проф. Ю.А. Бондаренко)
здобувачі освіти 0064 групи та ДО-6 спеціальності 012 Дошкільна освіта СумДПУ імені А.С. Макаренка разом із здобувачами освіти 2-го курсу спеціальності 016 Спеціальна освіта ЗІППО УжНУ мали можливість прослухати у режимі он-лайн лекції запрошеного лектора – завідувача Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, аспіранта кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Олени Олександрівни Воротинцевої.
Тематика лекцій була пов’язана з організацією інклюзивного навчання у закладах освіти, зокрема у закладах дошкільної освіти, міждисциплінарній співпраці у команді психолого-педагогічного супроводу навчання дитини з особливими освітніми потребами, складанню індивідуальної програми розвитку дитини дошкільного віку (всього 4 заняття). Ці лекції проводилися у рамках асистентської практики при Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка, де Олена Воротинцева вже другий рік навчається на третьому (освітньо-науковому) рівні під керівництвом доктора педагогічних наук, професора кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, завідувача науково-дослідної лабораторії проблем інклюзивної освіти зазначеної кафедри Юлії Анатоліївни Бондаренко.
Особливо цікавим було заняття, на якому Олена Воротинцева, як практикуючий вчитель-дефектолог одного з Ужгородських закладів дошкільної освіти, з дотриманням всіх етичних вимог до інформації такого виду, продемонструвала практичні підходи до складання індивідуальної програми розвитку дитини на основі врахування відомостей з комплексної оцінки розвитку дитини, отриманої від фахівців Інклюзивно-ресурсного центру № 1 м. Ужгород. При цьому лектор постійно залучала до активної участі як студентів Ужгородського національного університету, так і здобувачів із Сумського державного педагогічного університету, активізуючи їх знання з теорії спеціального дошкільного виховання та практичний досвід окремих студентів, які вже працюють асистентами вихователів.
У кінці циклу лекцій студенти мали змогу задати питання, які їх цікавили щодо нормативної бази організації інклюзивного навчання у закладах освіти, а також отримали презентації з інформаційними матеріалами. Така співпраця між закладами вищої освіти та стейкходерами сприяє формуванню професійних компетентностей у здобувачів спеціальностей 012 Дошкільна освіта та 016 Спеціальна освіта.